5W2H+M: A Broad Gamification Design Process But Focused on Motivation

نویسندگان
چکیده

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

Gamification and student motivation

ISSN: 1049-4820 (Print) 1744-5191 (Online) Journal homepage: http://www.tandfonline.com/loi/nile20 Gamification and student motivation Patrick Buckley & Elaine Doyle To cite this article: Patrick Buckley & Elaine Doyle (2016) Gamification and student motivation, Interactive Learning Environments, 24:6, 1162-1175, DOI: 10.1080/10494820.2014.964263 To link to this article: https://doi.org/10.1080...

متن کامل

Motivation Strategy Using Gamification

The number of university students’ dropouts is increasing rapidly these days in Japan. One of the possible causes is some kinds of problems relating to economic reasons. The other reason, there is a marked decline in the students’ scholastic performance. They are not able to keep up with class work at school. Our recent studies have focused on e-Learning support methods using the Gamification. ...

متن کامل

a study on the design of bio-ethanol process from date wastes of sistan and baluchistan province

اتانول کاربردهای متنوعی در صنایع لاستیک سازی، رنگسازی، حلالها ومکمل سوخت خودرو دارد. اتانول برخلاف نفت از جمله مواد تجدیدپذیر محسوب می شود که مشکلات زیست محیطی و آلودگی نیز ایجاد نمی کند. استفاده از اتانول به عنوان مکمل سوختخودروها از جمله مهمترین مصارف صنعتی این ماده بشمار می رود. با توجه به این موضوع تحقیق و توسعه در زمینه تولید اتانول با درجه خلوص بالا در سطح جهان، و نه تنها در کشور های پیشر...

Psychological Perspectives on Motivation through Gamification

Gamification is an innovative approach to foster motivation. It refers to the use of game elements in non-game contexts. This article adopts a differentiated view on the topic of gamification and investigates, how and why different game elements can address different motivational mechanisms. At first, the concept of gamification and specific game elements characteristic of gamification are desc...

متن کامل

Gamification for Low-Literates: Findings on Motivation, User Experience, and Study Design

This study investigated the effects of the gamification elements of scaffolding, score and hints on the user enjoyment and motivation of people of low literacy. In a four-condition within-subjects experiment, participants performed mental spatial ability tests with the aforementioned elements. Quantitative results were inconclusive, but post-test interviews provided insights on the limited effe...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: RENOTE

سال: 2019

ISSN: 1679-1916

DOI: 10.22456/1679-1916.99432